BEGET-ROCABRUNA-BEGET

Una ruta d'uns 13 km, amb un desnivell acumulat de més de 500 metres. Corre entre els límits de la Garrotxa i França amb un notable desnivell.
Podeu trobar la ruta ben senyalada a Wikiloc:  http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=12063720

Una carretera puja des de Castellfollit de la Roca via Oix, sembla que recentment ha estat restaurada. Baget és una petita població pirinenca al costat del riu Llierca. Està format per tres petits nuclis de població units per dos ponts, el de Baget del segle XIV i el del Trull del 1940.

Mereix especial atenció l'església de sant Cristòfol, romànica del segle XII-XIII, amb una espectacular torre del campanar, exemple del romànic llombard. Dins trobarem la imatge de la Verge de la Salut, d'alabastre policromat, realitzada entre els segles XIV i XV i la talla romànica policromada del Crist Majestat del segle XII.

Seguin la riera de Baget i els senyals del GR11, arribarem al Castell de Rocabruna, que té els seus orígens al segle XI. Després de travessar la carretera i seguir al costat del torrent del mateix nom.

Baixarem fins a Rocabruna, una petita entitat de població que pertany a municipi de Camprodon. Es pot visitar l'església romànica de Sant Feliu de Rocabruna del segle XI.

Per tornar agafarem la ruta dels contrabandistes en direcció França fins al coll de Malrem just a la frontera, allà el camí de baixada ens portarà fins a Baget. Al tram final les vistes sobre Baget són espectaculars.

Entrades populars d'aquest blog

QUAN CAN TORELLÓ ERA EL PARTHENON, ANYS 30 A GAVÀ.